torsdag 4 februari 2010

DN och SvD har förändrats de senaste åren. Ledarna har blivit mer och mer aggressiva, krönikörer och bloggare är så oförbehållsamt konservativa. Detta hade man väl kunnat leva med, men, det är bara att strunta i att läsa. Det verkliga problemet är att under denhär mandatperioden har granskningen av makthavarna totalt havererat. Klippa och klistra ur pressmeddelanden, i princip. Det man inte köpt in från TT. Otroligt tandlöst så fort de bevakar Alliansen. Tråkigt för redaktionen att tappa så mycket folk just när vi får en regering som ägarna kommer att vilja hårdgranska. För första gången på 4 år kommer ägarna kräva riktiga grävjobb. Kan man ju hoppas. Själv kommer jag på mig med meningslöst slösurfande på DN för ren nyhetsuppdatering. Och att jag hakar upp mig i de kassa kommentarerna, där man inte kan svara någon specifik och där de 500 tecknen stoppar alla djupare funderingar. Avgiftsbelägg skiten, så slipper jag hamna där!

1 kommentar:

  1. Det är inte så konstigt att man ger utlopp för sin konservatism när man sitter vid makten och slipper lägga sig kring den politiska mitten för att locka över väljare (vissa vill naturligtvis att nästa mandatperiod ska bli mera högerinriktad). Fast de borde kanske tona ner sin aggressivitet om de inte vill förstöra de redan små chanserna för alliansen att bli omvald...

    (Måste för övrigt säga att en blogg av en "vänsterliberal utilitarist" låter lovande...)

    SvaraRadera